O tohtoročnom ročníku majstrovstiev sa v našich radách hovorilo ešte pred letom. To nám stále náš podpredseda Bystrík pripomínal, aby sme nezabudli trénovať nie len pečienky ale aj ruky a celkovo fyzičku. No ako to už býva, ako sme sa napokon všetci zhodli, nikto sa nejako výrazne nevenoval príprave na toto športovo dopravné zápolenie, ktoré napokon pre nás dopadlo myslím si celkom slušne, ale o tom ďalej.
V sobotné ráno zazvonil budík, no ja osobne som ho akosi odignoroval. Neviem koľko času ubehlo a zrazu bol v dome zvýšený pohyb osôb, všetci behali hore dole, stresy kedy ide vlak, my sme zaspali… Napokon väčšina účastníkov stihla spoj do Piešťan, zvyšok čakal na to kedy sa Mišec prebudí, aby sme sa autom presunuli priamo do Vrbového. Tu sme sa všetci, ešte poniektorí stále neprebudení, usadili k stolu, k raňajkám a bojovej porade. Po tom, čo sa k nám pridal Ing.Miško.Tunega sme dosiahli dostatočný počet na to aby sme vytvorili 2 nezávislé teamy, čím sme si zabezpečili vyššiu pravdepodobnosť nášho možného úspechu na pretekoch. Vedúci teamov KPŽ ŽU I a II predseda Matej a podpredseda Bystrík sa postarali o registráciu. Po rozlosovaní poradia sme zistili, že nás II team (ten lepší?) bude ako prvý štartovať na 8000m dlhej trati tak sme pozbierali svoje bezvládne telá a nalomené egá a postavili sa na štart.
Ešte pred štartom sme dostali posledné bezpečnostné a organizačné pokyny, aby sme mohli vyštartovať. Rozbeh sa nám poradil v celku dobre, bez straty adhézie. Jazda smerom k traťovej značke na priecestí pri Kocúrickom priecestí nám ubiehala v celku rýchlo, pretože i skoln nám hral do karát. No na spiatočnej ceste sa začala naplno prejavovať únava a mierne stúpanie trate, miestami vznikal dojem, že drezína aj cúva 🙂 Po necelej pol hodine sme konečne s radosťou, vyšťavení, unavení, zmohnutí a ešte neviem akí, dorazili do cieľa. Dosiahli sme čas 27:46,09 čo predstavuje priemernú rýchlosť 17,287 km/h, toto nám stačilo iba na 9. miesto v tejto disciplíne. Team KPŽ ŽU I bol v tejto disciplíne o niečo lepší s časom 27:08,31, ktorý obsadil 7. miesto.
Súbežne s jazdami 8000viek prebiehali v obvode žst. Vrbové rýchlostné šprinty na 300m čo bola druhá disciplína majstrovstiev. Naštastie medzi disciplínami bol dostatok času na regeneráciu síl a doplnenie prevádzkových kvapalín. Z priebehu súťaže sa dalo odpozorovať, že väčšina teamov mala problémy pri rozjazde so stratou adhézie. A tak ešte pred našou jazdou (KPŽ II) som s Miškom.Tunegom nazbieral do plastového pohárika poriadneho štrkového prachu, ako našu tajnú zbraň.
Po príchode na štart Miško poriadno posypal oba koľajové pásy v dostatočnej dĺžke, naostatok sme nastavili páku drezíny tak aby sme išli do priameho záberu ihneď na štarte. Premyslená taktika sa vyplatila, adhézia vďaka prachu nám neušla a tak sme sa naplno opreli do páky drezíny. Poznať to bolo už pri prechádzaní cieľom, kedy som nestíhal brzdiť a tak sme skončili s drezínou zachytení zarážkami. S napätím sme čakali na náš výsledok, po tom, čo sa na tabuli objavil údaj 40,64 sekúnd, tušili sme že máme vyhrané. A naozaj sa tak aj stalo, nikto nás už do konca súťaženia nedokázal pokoriť. Po prepočte sme dosiahli priemernú rýchlosť 26,575km/h. Team KPŽ I dosiahol času 48,24 sekúnd – priemerná rýchlosť 22,388km/h.
Po našich výkonoch sme sa už venovali iba oddychovaniu a rekreačným jazdám na šliapacích drezínach. Čas rýchlo postúpil, slnko sa pomaly skláňalo nad obzorom a súťaženie sa pomaly končilo. Výsledková tabuľa sa zaplnila a začalo sa vyhodnocovanie. Keďže sa výsledky oboch disciplín nehodnotili samostatne dosiahli sme nasledujúce výsledky: team KPŽ ŽU I pod vedením Bc. Mateja Tvrdoňa obsadil krásne 7.miesto, team KPŽ ŽU pod vedením Bc. Bystríka Strečanského obsadil 5. miesto.
Osobne ma iba mrzí skutočnosť, že tento rok sme neobdržali aspoň diplom ako tomu bolo v minulom ročníku. Dúfam, že sa podarí členom O.Z. Čango dosiahnuť zámer zachovať trať Piešťany – Vrbové, ktorej hrozí zánik, aby sme sa mohli prinajmenšom i o rok stretnúť na ďalšom ročníku majstrovstiev.
Bc.Martin Horňák